Top

Copacabana, en dan de enige echte originele, daar ben ik net voor kerst heen gegaan. Het ligt op de grens van Peru en Bolivia aan het titicacameer. Het hoogste meer dat er is. Ik geloof dat het ligt op 4000m. Daar ben ik samen met Babette met een bootje naar het eiland Isla del Sol gegaan. Lekker rustig en weg uit de drukte van La Paz, alpacas kijken.

Daarna heb ik een 3 daagse tour gedaan met een jeep over de zoutvlaktes / woestijn van Uyuni. Wat een toffe groep had ik. 4 andere solo reizigers en 2 gidsen. Heel wat flamingos gespot, geisers en meren gezien, en VICUNIAS. Een soort van alpaca met weinig haar. Ik vond dit echt een toffe tour en dus een hele andere kerst dan normaal. Vanuit de tour ben ik de grens over gegaan.

Nu weer in een nieuw land dus. Chili. Mijn god wat is het hier duuuuur. Waar je makkelijk met 100 euro een week kon leven in Bolivia en Colombia ben je dat hier binnen een paar dagen kwijt aan eten en slapen.

Karina een vriendin van mij nog uit Australie is samen met haar vriend aan het reizen in Chili. Ik kwam ze tegen in San Pedro bovenaan in Chili. Samen met hen ben ik 3 dagen op pad geweest en heb ik nieuwjaar gevierd. Dat vieren ze ietsje anders dan wij. Ze maken allemaal poppen en om 12 uur gaat daar de fik in. Om slechte geesten weg te jagen. Heel wat vuurhaarden door het hele dorp. Maar wel tof, veel mensen op straat die hetzelfde feest vieren!

San Pedro is net een woenstijn. Overdag is het zo warm dat je bijna niets kunt doen. Maar goed, dat kan ik niet dus ben ik samen met Hiro een mountainbike gaan huren en gaan fietsen door een soort van canyon, heel tof en einde dag naar de Maanvallei. Daar waren we he-le-maal gesloopt en moesten we gered worden door 4 mensen met een auto met laadbak. Wij samen met de fietsen daar in en een stuk mee kunnen liften. Dus mocht je ooit gaan fietsen in de maanvallei… niet doen hahaha.

Ondertussen ben ik in de hoofdstad Santiago. Vanavond neem ik de bus naar Pucon, weer de natuur in. Als het goed is kom ik daar weer iemand tegen die ik nog ken uit Colombia. Zo reis je toch nooit echt alleen.

Comments:

• 3 januari 2019

Hoi Hanneke
    Het allerbeste gewenst voor 2019. Over een paar maanden mag je bij ons weer meedoen.
    Kom gezond weer thuis. groetjes

• Hanneke

6 januari 2019

Hee Tiny
      Jij ook een heeel tof nieuwjaar en wat leuk dat je me nog steeds volgt. Ik sluit idd graag weer aan als ik terug ben!

• Sam Steures

9 januari 2019

Hee Hanneke,
    Wat super vet allemaal! Echt heel gaaf en leuk om te zien dat het zo goed met je gaat!
    Gelukkig nieuwjaar en maak er nog een leuke tijd van!
    Groetjes Sam
    (grappig om jou nu op die foto’s te zien staan op de zoutvlaktes, precies zoals we ze op google zagen hier)

• hanneke

13 januari 2019

ja cool he. Was ook zo vet daar. Leuk dat je het nog steeds volgt. Bijna klaar bij WIM of niet. Succes met Ad πŸ˜‰ en de laatste dagen daar

• Sam Steures

14 januari 2019

Jaa super vet! En tuurlijk volg ik je nog, dit is allemaal zo mooi! Beetje jaloers wel..
        Nog 2 weken en dan is het voor mij afgelopen hier bij WIM, heb een super leuk tijd gehad en dadelijk weer terug naar school, dat is heeel raar!

Jij succes met het beklimmen van de berg, hoop nog mooie verhalen te lezen hier!

• Anneke

15 januari 2019

Hahahah fietsen in de Maasvallei en zelf niet meer terug kunnen fietsen. Klinkt mij bekend πŸ˜¬πŸ˜‚. San Pedro is leuk! Leuk te lezen dat je er ook bent geweest. Mooie en toffe foto’s weer! Ik vlieg zo ook een beetje terug in de tijd ;).